Nöjd

Jag gillar när gräset är nyklippt, när nerfallna äpplen är bortkrattade, när vindskivan och altanräcket är nymålat. Att det är relativt undanplockat och nystädat inne. Att spjälsängen står på plats. Att solen skiner och det är helt underbart höstväder. Att jag fick ligga kvar och sova/vila efter en totalt värdelös natt.


Så jag är rätt nöjd just nu. Vi hann massor igår, tog vara på det fina vädret och var ute hela dagen. Hann precis gå in och börja med en sats hallonmuffins när regnet började ösa ner. Då bjöd vi över grannarna  på fika och blev sen sittande med dem ett bra tag innan vi gjorde kvällen. Mys framför tvn med kantarellmacka avslutade våran kväll. Vi var inställda å att det skulle regna hela dagen idag, så när vi vaknar och ser hur underbart fint det är idag oxå så blir man ju lycklig. Frågan är bara vad vi tar tag i idag. Jag ska nog föreslå att vi får ner smultronplantorna någon annanstans än de sitter jus,t nu. Sen tror jag det räcker för mig. Jag ska återhämta mig efter natten, vet inte vad som hänt riktigt.

Sov bra ett par timmar tills Petter kom och la sig, sen började jag få ont i magen, förvärkar, och låg bara och vred och vände på mig. Vid fyra vaknade jag och behövde kissa, när jag tog mig till toaletten började jag skaka helt vansinnigt. Frös och skakade så att det gjorde ont i hela mig, petter fattade inget när jag väckte honom och bad om "hjälp". Livrädd var jag. När klockan var halv sju så hade jag slutat skaka och kröp närmare Ia i sängen för att värma mig. Då slumrade jag om. Men då var det ju nästan dags för Ia att gå upp!

I efterhand undrar jag om det var en släng av panikångest som drabbade mig i natt. För det första hade jag väldigt ont  i natt och för det andra så vet jag att jag drömde om förlossningen och när jag gick till toan så vet jag att jag tänkte att jag klarar det aldrig. Kanske var det en släng av förlossningsrädsla som slog till och fick mig att skaka så sjukt. Hursomhelst var det otäckt. Vill inte att det ska hända igen.

Nähä, då ska jag väl ta tag i dagen och utnyttja det fine vädret!

Gör det ni oxå!


/ Anna

Kommentarer
Postat av: Anneli

Du kommer att klara allt galant,Anna.Och du ska veta att här håller vi alla tummar för er.Och ni har massor av "tummar" lite överallt skulle jag tro.

Ha det bra nu innan miraklet kommer.Kramar!!!

2010-08-29 @ 16:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0