Jobb och barnfri..

Jahapp, då har jag jobbat en dag på höstterminen då. Det tog lång tid innan jag bestämde mig för hur jag skulle göra i höst men det känns helt okej att jobba en vecka nu, skönt att vara med på uppstarten och att få träffa alla nya och gamla kollegor. Har mest ägnat dagen till att styra upp med engelskainstitutionen så jag lämnar över en städad och organiserad avdelning till min vikarie;) Schysst va?!

Det är himla konstigt att Ia inte är hemma, visst brukar hon sova vid farmor och farfar då och då men då är hon ju bara nån kilometer bort. Nu är hon över fyrtio mil bort och ska vara det i fem nätter till. Så här är det: Självklart så saknar jag henne, så klart så att det gör ont i hjärtat ibland, hon är ju ändå min fina fina dotter! Men jag har bestämt mig för att njuta av den här tiden som jag får för mig själv nu också utan att sakna för mycket. Vi har ju de senaste dagarna gått varandra på tårna lite grann och med tanke på att vi kommer ha hur mycket tid som helst tillsammans nu en lång lång tid framöver så gör det nog absolut ingenting, tvärtom så är det nog nästan bra att vi får längta lite grann efter varann.. (Jag hoppas ju hon längtar efter mig lite grann iaf..)!
Hon får ju full uppmärksamhet däruppe så det går ingen nöd på henne, hon har det knaon bra! Utan tvekan! Men jag vet också att jag ska krama henne sååååå hårt när hon kommer hem på lördag! ;)


Idag efter jobbet klippte jag gräset här hemma, hamnade en stund hos grannarna, handlade, lagade mat, duschade och nu ligger jag här i soffan och läser bloggar och glor på tv. Petter har skruvat ihop våra nya hyllor till hallen, det blev kanon!! Så jag tycker jag hunnit massor idag! Kul!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0