Första riktigt lediga dagen!

Japp, idag var det då första lediga dagen. Än så länge är jag kompledig men snart om en och en halv veckan går jag på föräldraledighet.
Har haft en bra dag. Ia kom iväg till dagis och det var nemas problemas att lämna! När jag kom tillbaka för att hämta möttes jag av en bautakram! Härligt!

Själv hann jag med att under de fem timmarna, vila, städa, klippa gräs, äta och prata lite skit. Bra jobbat! Det känns så bra både för mig själv och för Elvira att hon är på dagis och kommer in i lite rutiner igen. Det behövs. Fem hade nog varit lämplig läggtid idag men hon höll ut till efter middagsmat och pappamys, men vid kvart över sju slog hon igen de blå och sussar nu söt på min kudde. Jag ska hoppa in i duschen och göra mig redo för att återuppleva fredagskänslan från "barndomen", går ju väldigt bra med fångarna på fortet med Gunde i spetsen! Mys!

Imorgon tänker jag ta mig till staden på mina timmar och göra en storhandling. Både med mat och även lite bakgrejor. Här ska nu bakas i stora lass och putsas fönster! Det är min plan för resten av veckan!

Min duktiga make håller till på altanen ikväll och röjer upp sådant som hamnat där när vi rensat inne. Han ska bära upp spjälsängen oxå så att jag kan fixa till den någon dag! Men det vill Ia hjälpa till med, så det blir efter dagis eller på fredag!


Kärlek / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0