Efter stockholm kommer sömn...

Nu är vi åter hemma i torpet efter en minisemester i huvudstaden. Vi kom hem sent igår kväll och jag och Ia hann bara in och borsta tänderna innan vi somnade utmattade... sov länge idag och låg kvar ännu längre i sängen och myste och kollade nya favoriten Rorri racerbil!
SEn har vi haft en lugn dag, tack och lov, för jag får erkänna att det har varit kämpigt att vara höggravid och traska runt i Stockholm i tre hela dagar. Men jag har tagit det i min takt och haft mycket trevligt!

En summering av resan:

Vi anlände till Elin vid tiotiden på söndagkväll, efter ett stopp på Tropicarium på Kålmården. Det stoppet var mycket uppskattat av oss alla tre. Petter och Elvira är precis lika facinerade av djur, det är häftigt att se;). Vi åt kvällsmat, myste lite och busade innan vi somnade i nästansyster matildas stora säng. Dock visade det sig att nattsömnen inte skulle bli den bästa då det saknades gardiner som stoppar ljuset samt att det är betydligt fler ljud i Stockholm på natten/morgonen än i Vibo. Det uppmärksammade Elvira ganska snart.

På måndagen tog vi med oss Elin in till city och shoppade lite, käkade lunch på Subway och åkte sedan hem till henne igen för att invänta mamma, pappa och emma som anlände runt fem tiden.. Då begav jag och petter oss mot Östermalm för att införskaffa Elins 20 års present, vi lyckades självklart gå vilse och bli irriterade innan vi utförde uppdraget. Väl hemma igen så åt vi tacos allihopa och sedan kom mina kusiner Erica och Liza, samt Lizas kille och Ericas två barn förbi och umgicks en stund. När de hade åkt var det hög tid för oss att åka ut till hotellet och checka in. Väl där upprepade vi proceduren, vi duschade och somnade!

God, mycket god hotellfrukost och firande av Elin på hennes 20års dag inledde tisdagen som sedan blev en heldag på skansen följt av gröna lund. VI hade en överlycklig treåring som åkte alla tillgängliga karuseller och som sken som en sol (med undantag av ett hysteriskt utbrott som dock berodde på sömnbrist och hunger, en sovstund senare och två varmkorv så var hon på topp igen). Mina systrar och make och även pappa för den delen tog sig an de lite mer jobbig karusellerna och mamma och jag vi tittade mest på och käkade sockervadd! Sent, mycket senare än planerat tog vi oss till gamla stan och käkade mycket gott och efterlängtat på Vapiano! Rekommenderas! Ännu senare anlände vi tillbaka till hotellet och det blev inte mycket mer än hopp i sängen denna kvällen heller!

På onsdagen checkade vi ut och tog oss sedan med bil in till Elins lägenhet, eftersom hon jobbade så gjorde vi stan ett tag innan vi tog oss ut till fridhemsplan och lunchade där med henne innan min familj valde att åka hemåt småland igen. Ett stopp i SKHLM för att köpa en bärbar dvd, vilket sket sig då de var slut, sedan rullade bilen hemåt.

Tusen miljoner tack till mamma, pappa, emma och elin för att vi fick komma och "semestra" lite med er i huvudstaden. Det var mysigt och intesivt! Jag längtar efter er redan och Elin jag är redan på väg till dig igen i tankarna. Ska bara vänta in bebisen först;).


Nu väntar en mysvecka med Ia innan hon ska åka till Dalarna helt själv en vecka då jag ska jobba. Kommer känns mycket skumt att vara utan henne så länge, men å andra sidan får jag verkligen chansen att vila, vilket kommer vara positivt inför stundande förlossning. Det är faktiskt bara fem veckor kvar nu! Helt sjukt!

Kärlek / Anna

Kommentarer
Postat av: Icka

Oscar är också mycket förtjust i Rorri! Vad mysigt ni verkar haft det i storstan och ni hann ju med en hel del! Ha en trevlig helg! Kram!

2010-08-06 @ 19:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0