Så blidde det grekland!

Vi vart lite lamslagna när det inte vart någon avfärd mot lanzarote i fredags. Men efter att snabbt ha tagit tag i och bokat nytt så känns det lite bättre. Nu blir det grekland och zakynthos, den 11 maj istället. Och ingen är väl jätteledsen för det kan jag tro. Inte jag iaf, en vecka med tzatziki, bröd, fetaost... yepp, det funkar!

Igår blev det inte mycket gjort här hemma. Tog tag i Elviras rum på eftermiddagen, och med stor hjälp från rumsinnevånaren själv så blev resultatet mycket lyckat. Så lyckat så att Ia ville fika vid sitt nydukade bord när vi var färdiga och senare självklart krypa ner i sin nybäddade säng! När jag låg bredvid henne så pratade vi om att om hon vaknade på natten och ville komma till mamma och pappa så var det bara att gå in till oss och krypa ner. Man behöver inte bli ledsen för vi är ju precis i rummet bredvid.
Vid halv ett, (hon somnade vid halv åtta), så stod hon bredvid mig vid min säng och sa: " mamma nu kommer jag och sover hos dig"! Sötis! Vi har bestämt oss för att ha taktiken att göra ett seriöst försök att få henne att sova i sin säng, men de kvällar det inte går så är det så. No big deal liksom. Det är inte så viktigt för oss så att vi gör ett världskrig av det om det inte funkar ibland. Men jag är hoppfull!

Idag känns det däremot som vi hunnit massor. Gick upp vid tio, efter att ha haft en och en halv timmes läsning i lugn och ro i sängen. Käkade frukost och sedan for jag och Ia till äffären. Med oss hade vi dockvagn och docka. Hem igen och då stannade Ia ute med pappa som klippte häck. Jag fixade köttbullar (egna!) med potatis och gräddsås. Lingon och syltlök var oxå givna på bordet. Efter lunchen så gick petter ut igen och fixade lite till, Ia och jag fixade undan mat och bakade sedan en jordgubbspaj som vi bjudit svärföräldrar och gammelfarmor på.

Nu har Ia och P åkt med svärfar till södra vi för att titta på en fyrhjuling. Jag har precis messat Jennie om hon vill gå en sakta sakta promenad med mig. Har funderingar på att dra igång ett bak av matbröd sen. Men vi får se. Annars har jag det kvar till tisdag. Ikväll blir det iaf bakad potatis med räkröra. Hur gott som helst!


Imorgon blir det lite oväntat jobb då. Men okej. Det är tre veckor tills vi åker iaf! Så det ska jag väl överleva.


/ Anna

Kommentarer
Postat av: Therese

Gud vad roligt för er att ni kan åka iväg ändå! Det är ni verkligen värda

2010-04-18 @ 21:56:02
URL: http://tornborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0