Lördag

Jahapp, fick en sovmorgon imorse av min kära familj, så jag halvslumrade fram till halv tio. De andra två gick upp vid strax efter åtta. Sedan blev det frukost och lite lek med Alva för Ias del. När Lena smsade och frågade om Ia ville leka så sa elvira att hon ville det men mamma fick inte följa, hon skulle gå själv. Och det gjorde hon, Lena mötte henne på vägen, hejå mamma sa hon när jag stängde ytterdörren. Sötis, på väg till kompis alldeles själv!;)

Jag gick in dit när jag var färdig och drack en kopp kaffe och hann byta några ord med Lena iaf. Kul. Det var längesen!
Efterdet så gick jag bort med Ia till stolpetorp där hon skulle baka pepparkakor med farmor. Hon är hemkommen med en burk kakor som var mycket goda såklart!

Medans hon var där passade jag på att jobba en stund. Kom dock på precis att jag glömt det viktigaste på jobbet så jag lär åka tidigt och komma hem sent på måndag. Suck.

Nu är P på väg på julbord med jobbet och jag försöker att inte tänka på att jag nog mår rätt kasst, så att jag orkar med kvällen. Hoppas att Ia blir trött rätt snart... så jag kan sova lite med. Har tagit upp några kycklingbitar ur frysen och ska göra mig en kycklingmacka sen. Men det får bli när lillan sover!

Nähä, nu så.. det är iaf adventsfint hos oss! Och vi har bestämt oss för att inte åka till Ullared. Det får duga med Vimmerbys affärer för vår julklappsshopping iår!


Trevlig kväll alla goa! / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0