fem dagar och åtta timmar sedan..

Ja, precis så länge sedan är det som jag uppdaterade här på bloggen. Meningsfullt att ha en blogg...!? Men det är rätt kul att skriva ibland..
Det är ju  faktiskt så här, att vår dator är helpaj. Vi trodde att vi hade lagat den, eller vi och vi det var nog rättare sagt enbart P som hade det, men sen slog petter på den och det luktade bränt och så. Sedan dess är den död. Helt och hållet död. Nu har ju petter som tur är en jobbdator med, så nu sitter jag och klinkar på den.

Är fotbollsänka ikväll: Match i västervik. Blev hämtad vid fem. Då hade jag redan varit hemma i fem timmar eftersom dagis ringde vid halv elva och meddelade att Ia hade 39.5 i feber och behövde bli hämtad. Löste sig smidigt på jobbet och jag drog iväg. Skulle först in på Willys och handla mat tills ikväll, men köerna var så långa att jag vände och åkte direkt hem till Tuna. Sedan sov vi två timmar jag och skrutt. Välbehövligt för både mor och dotter.
Nu har jag precis kommit upp efter att ha sövt ia i sin säng och hon somnade snabbt efter att vi hade läst tre böcker och vällingen var slut! Hon verkar dock lite piggare, om det är av alvedonet eller inte låter jag vara osagt!
Har ägg på kokning, ska göra räksallad till mig och en räkmacka till Petter tills han kommer hem. Gott! Sitter här och tänker på vad jag borde göra ikväll, och när jag har kommit upp i alldeles för många måsten så tänker jag att jag kanske bara ska skita i allt och lägga mej i soffan.. längesen!

Imorgon är tanken att vi ska på 2x30 års fest, men vi får hålla det öppet beroende på om vi har barnvakt överhuvudtaget och hur Ia mår. KÄnns sådär roligt att lämna bort henne med hög feber. Då kan nog mamma anna tänka sig att vara hemma! Det lär märkas!

På söndag ska Petter hjälpa ingvar med något vid stugan och då funderar jag på om elvira och jag ska åka in till ALV och göra premiärbesöket, har man årskort så har man! Ska kolla om Angelica har Gustav och om de är sugna kanske?!


Jaha, nähä, nu ska jag börja att njuta av lugnet här hemma. Hoppas det håller i sig hela kvällen. Få se om jag inte ska orka sortera lite tidningar iaf. Och betala räkni.ngar, om jag får det att gå ihop och hittar Ps bankdosa! Kul fredagsnöje!


Over and out for now!

/ Anna

Förresten, lyssna på detta.

I onsdags kom min chef till mig och sa att han vill fråga mig något. Shot sa jag! Då säger han:
Jo det här med sommarskolan, du skulle inte kunna ta hand om den!?

Haha, började nästan skratta direkt. KÄnns som humor. Självklart vill jag som har betalt hela sommarlovet och ska gifta mig den 18 juli jobba tre extra veckor efter midsommar!

Jag behöver väl knappast skriva att mitt svar vart NEJ!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejsan hoppsan!



Hur har ni tänkt med tårta då?

Ska ni typ ha 3'rätters före eller så, om tårtan är tänkt som dessert lr inte..



Ska nog kunna komma på några förslag iaf :-)



kram kram

2009-05-29 @ 23:50:21
URL: http://mysanochmimer.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag längtar efter er redan! Men tiden kommer gå fort. ska även kolla orsa björnpark och nusnäs, skulle ju vara skit skoj att göra det jag nämnde =) PUSS!

2009-05-30 @ 09:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0