Världens bästa studentska! Utan tvekan!

I torsdags anlände jag och elvira med tåg till falun. Vi möttes på stationen av två underbara syrror! Åkte upp till Elins lilla lägenhet och efter att ha käkat pizza så somnade Elivra skönt i Elins säng. Vi var rätt trötta allihop så innan elva tror jag vi sussade alla fyra!
På fredag morgon försvann Elin runt halv sju för champangefrukost med klassen, vi andra vaknade strax efter åtta. gjorde oss i ordning och begav oss ner på stan för att kika i lite affärer innan utspringet kl 12.30.
Mamma och pappa mötte upp och vi åkte upp till Lugnet för att ta emot systeryster Elin. Och ut kom hon! Först upp på scenen och spurdlande glad. Min minsting = student! Så fin och så underbar! Glad och otrolig, som vanligt!
De drog vidare på traktorer och vi försvann återigen ner på stan för att se på paraden. Efter det bar det av högst upp under stora hopptornet, där mamma och pappa bokat en restaruang där vi skulle ha elins studentmiddag. Vi var nog 20 pers typ och maten var underbar precis som utsikten, såg hela falun! Mäktigt! Några var modiga och tog hissen från restaruangen upp till toppen av tornet, jag höll mig dock på den nivå som vi käkade på! ;)
Efter middag och presentöppning så sa vi farväl till båda studentskorna, Matilda också som tagit studenten i Stockholm en vecka innan men som nu stannade för att följa med ut på äventyr på kvällen!
Hemåt mot vansbro. Och vad skönt vi sov!

Tillbaka till Falun igår för att se på ELin när hon skulle på balen. Hon var fantastiskt fin, som vanligt! Innan vi tog emot henne gjorde vi kupolen och med mammas hjälp så hittade jag faktiskt allt som fanns på min bröllopslista. Idag har jag dock hunnit med att göra en ny!! Haha!
Vi kom hem runt sju och då stack jag upp till Matilda för att höra den sång som hon själv skrivit och föreslagit att hon ska sjunga i kyrkan på bröllopet, och det var så fint så det nästan gjorde ont! Hon är duktig. Mycket duktig, många av er kommer få höra den 18 juli!
Mamma och jag hade tänkt kolla på film, men när vi insåg att filmen höll på till halv ett nästan så gav vi upp och la oss innan klockan slog 22. Hur skönt som helst!

Idag har jag och elivra varit i badhuset, vi har fikat hos farmor och nu har Elin kommit hem från Falun. Ikväll ska jag och mina två bästaste systrar på bio och imorgon ska jag ut och käka med mina fotbollstjejor! Kul!


Här kommer bilder från helgen!

OaO / Anna



Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis till studenten Elin ;)

Fina kort!

När syskonen tar studenten känner man sig lite gammal, i allafall jag.

Kram på er

2009-06-15 @ 00:03:52
Postat av: Anonym

Nu låter jag som en gammal kärring, men shit va stor hon blivit "lilla" Elin... :) Anna, hon blivit så stor, hur stora är inte vi då?.. Jag är iaf fortfarande typ 22, å du? Hälsa syster och gratulera till studenten. Hon va superfin!

Kram kram

2009-06-15 @ 23:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0