Tankar en söndagkväll, tre veckor innan den stora dagen!

Vilken dag vi har haft. Sov, eller låg i sängen tills halv elva, då ringde Therese och undrade om vi ville med till sjön och sola och bada. Så snabbt upp och gjorde oss i ordning, hämtade Ia vid farmor och farfar och vidare till badlandet. Var där ett par timmar och det blev både ett, två och tre premiärdopp för mig! Ia badade oxå! Skönt att bara vara!
Sedan dess har vi varit vid sjöudden och slappat, Ia har sovit middag, vi har ätit gott och bara njutit! Av varandra och av härliga svärföräldrar! Mysigt!
Nyss hemkommna och en nybadad och ren Ia har krypit ner och somnat efter några sagor i sin säng. Petter är till tunhamra och hämtar grejor efter igår!

Det märks nu att det börjar närma sig. Två nätter nu har jag drömt om bröllop, vaknat och kommit på saker som jag måste komma ihåg! Det är ju underbart att det pirrar i magen men samtidigt en oro för att allt ska klaffa.
Det händer ju bara en gång i livet att man gifter sig, och den gången vill jag ska bli fantastisk, och då tänker ni, att det blir det ju hursomhelst. Och så är det ju, men det skulle för mig kännas ännu bättre om det kunde bli som vi vill! OCh då krävs det ju lite planering. Det är bara tre, inte ens det, veckor kvar, och jag känner att nu gäller det att varje grej som vi tänkt att göra faller på plats. OM vi har tänkt att åka och handla mat den dagen så gäller det nog att vi gör det. För eftersom P nu jobbar fram till sista veckan före bröllpet så har vi inte mycket tid att hurra för. Nästa lördag känns som en väldigt avgörande dag. Då skulle vi behöva åka till en stad för att handla det sista i kläd- och dukningsväg som vi har kvar. Sen gäller det att få allt att funka. En dag träffar vi prästen, en annan kantorn, någon dag ska jag sminkas och testa det, fixa naglar, någon dag ska vi handla mat, någon dag ska vi göra klart festprogrammen, vigselprogrammen, planera lekarna, prata med fotograf, trubadur etc. Det är alltså en hel del kvar.

Det har ju ryktats om svensexa/möhippa, det börjar dock kännas försent för detta nu... det är så lite tid kvar, vi har nog inte råd att tappa en dag på detta. Samtidigt som det ju självklart skulle vara roligt, det hör ju till. Sånt där vet man ju inget om och det är ju inte upp till oss men det ligger där back och rör till det... Vår tid tillsammans, alltså våra lediga dagar är nu få och behövliga, oumbärliga för att vår stora dag ska bli som vi vill! Jag håller tummarna för att det får gå så som vi vill och att vi hinner göra allt som finns kvar på vår LÅNGA lista! ;)

TYpiskt att P ska ha ett jobb där det är extremt mycket nu och där det ska vara extremt svårt att få vara ledig!

Nähä, nu har ni fått lite tankar som rör sig i en stressad men samtidigt rätt avslappnad ( hur nu det går till) ännu så länge bara sambos huvud!

Nu ska jag ner i duschen, sen lär det nog bli............ PLANERING!!!


Oväntat va?!

Kram på er! / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0