Dag 3 och jag lever ännu!

Haha, vad löjligt det är med dieter egentligen. Alla människor är fina. Oavsett kroppsvikt och mått. Men det är väldigt tydligt att vissa inte tycker så. Det tycker nog jag är det fulaste av allt. När man inte kan respektera och tycka om folk bara för att de är större än en själv. Vad är det för stil!?
Finns en sån person runt mej, jag gillar det inte. Men jag slår ifrån mej. Jag är ju faktiskt jäkligt bra som jag är. Oavsett vad vågen säger, vad måttbandet visar. Jag har tränat hela mitt liv. Mer eller mindre, vissa gånger väldigt tufft. Nu har jag blivit mamma och har ett arbete där jag faktiskt, snabbt har stigit i graderna och det är jag jäkligt nöjd med. Jag har gått igenom skolan med bra betyg, tagit mej an stora utmaningar som jag kanske inte förstått hur stora dem faktiskt är. Jag har spelat fotboll, tävlat i längdskidor. Fanimej så har jag lyckats med rätt så himla mycket i mitt liv. Och nu ska jag gifta mej, och det är bara för min egen skull som jag väljer att försöka komma ner ett par kilon, för mitt välbefinnande. Inte för att någon annan ska bli glad. Bara för mej själv. Det är rätt stort att lyckas med det oxå. Men inte lika stort som att förstå att ALLA människor är FINA oavsett, det är inte utsidan som räknas utan insidan. Och jag tycker om min insida. och utsida. Så det så! Det är stort! Jag behöver inte vägra äta godis och tacka nej till fikabröd alltid, vill jag ha så tar jag. För att jag vill. Inget mer med det.

Det har gått bra idag med, förutom att jag fick lov att äta "riktig" lunch i skolan, vi tog emot blivande sjuor, och kändes inte b

Kommentarer
Postat av: Tessan

Bra skrivet och konstaterat. Kan inte annat än att hålla med fullständigt:)



Ha en fin dag!

Kram

2009-06-04 @ 17:54:55
URL: http://tessanfridell.blogspot.com
Postat av: Tina

Hej Anna !



Jag tycker det var jäkligt fint skrivet, håller med dig fullkomligt. sköta sig själv och skita i andra. ingen har rätt att såra nån för sitt eget välbefinnandes skull .



kram på dig kämpa på för din egen skull !!

2009-06-05 @ 16:48:26
Postat av: Tina

jag är inte van att blogga som sagt, hihihi

2009-06-05 @ 16:49:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Lena

Att det finns såna puckade personer e ofattbart. Men du har rätt inställning, inget att bry sig om!!

Take care

2009-06-05 @ 20:35:29
Postat av: Emma

Man får tacka så mycket! Hela familjen mår bara bra. Det blir bättre och bättre för varje dag. Vi njuter av att ha fått komma hem!

2009-06-05 @ 21:40:27
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0