Nytt år!

Japp, nu är det 2009, spännande! Vi hade en underbar  nyårsafton med trevligt folk och mycket MYCKET god mat! Vad sägs om: räkbruschetta till förrätt, fylld fläskfile med championer, soltorkade tomater och ost, samt potatisgratäng och portvinssås, vitlöksbröd till varmrätt samt vitchokladpannacotta med limemarinerade jordgubbar till efterrätt! Smaskens!

Idag har Ia coh jag tagit en lugn förmiddag, vi gick upp vid nio. (Petter jobbar), sen dess har vi ätit frukost, läst lite böcker och bara plockat. Ia leker väldigt bra själv just nu, det tycker jag är skönt! Att man kan leka ibland men även hinna med andra saker här hemma.

Dock har jag gjort mej lite osams med henne, det var nämligen så att jag skulle köra igång en tvättmaskin och tänkte passa på att tvätta Ias snutte, så jag bad henne lägga den i tvättmaskinen, vilket hon gör men samtidigt som tvättmaskinen går igång så får hon panik och börjar skrika och slå på rutan för att få ut sin snutte! Tog nästan 30 minuter innan hon lugnade sig och accepterade reservsnutten som jag la fram. Hon bara slog mej och skrek... stackarn! Men snutten var ju riktigt skitig och äcklig.. !

Få se vad vi ska göra idag, hade tänkt mej en promenad men det är 12 minusgrader så jag vet inte om det är lite för kallt för Ia.. Vi kanske avvaktar ett tag. Ikväll ska jag och P och spela volleyboll med gänget och Elvira sover över hos farmor och farfar.

Resten av lovet ser (Tyvärr) ut så här:

Imorgon: Middag i Molid
söndag: Umgås med Melker, Angelica och Gustav, förmodligen ner till sjön och grilla korv eller så.
Måndag: bjudna på middag till kajsa och ingvar
Tisdag: dagen innan jobbstart, innebär väl förmodligen tvätt och städ...

Med andra ord är vi rätt bokade hela resterande lovet. Iofs är det väl roliga grejer men jag behöver egen tid här hemma känner jag, inte massa tider att passa och sociala tillställningar! Har fått nog av sånna nu under jul/Nyår...


jaja.. nu ska jag gå ner och fortsätta städa!

Over and out! / A

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men Herre guud!!! Du har ju en blogg. Som du har haft JÄTTE länge. Hur har jag kunnat missa de??! Varför säger du inget, kvinna ;)

Har du skrivit din adress i alla inlägg? Då måste jag va blind. Kul idag ju!!

Kram på dig vännen!

2009-01-04 @ 00:39:35
URL: http://misshero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0