Hejhejhejhej!

Klockan är inte ens åtta och jag har hunnit massor idag!
Dock började det med att jag helt glömde tiden när jag satt djupt försjuken i lektionsplanering på jobbet och fick ringa dagis och säga att jag blev lite sen. Det var bara typ fem minuter men ändå, de vill att man ska ringa. Hämtade så Ia vid kvart över fyra och när vi kom hem så läste vi lite böcker och tinade upp Ia, de var ute när jag kom och med tanke på färgen i hennes ansikte så hade de nog varit ute ett tag oxå;)

Sedan städade Ia åt mej ( hon ville ha en disktrasa och gick sedan runt och torkade överallt och ingenstans, jätteduktig) medans jag lagade kycklingwok med nudlar. Maten var precis klar när petter kom hem vid halv sex och vi åt tillsammans alla tre. Ia var dock dundertrött och bara skrek mest hela tiden. Men när vi fått i oss maten så ville hon mer än gärna bada och efter ett långt och varmt bad så smörjde vi ordentligt på eksemen och sedan kröp Ia till kojs med vällingflaskan i högsta hugg och fifi sjungande i sängen! Inte hört något av henne sedan dess! Duktig tös!

EFter det så plockade vi undan och sedan testade jag den där träningsdvdn som jag fick hem för ett tag sen. Jag körde ett styrkepass för mulliga. Haha! Men det var helt okej, bättre än att sitta och inte göra något!
En varm och skön dusch och nu har jag hunnit med att ligga en stund i soffan, plockat fram kläder till både mej och Ia tills imrogon och suttit här och läst lite bloggar och annat!
Ska snart krypa ner i soffan och bara slappa en stund, måste dock komma isäng vid nio för imorgon ska jag till Växjö på utbildning och ska hämta Gunilla i Vena vid sju. Så det blir inte dirket nån sovmorgon!

Men det blir nog en intressant dag imorgon.

För övrigt ser våra planer rätt lugna ut för helgen. Bad i Hultsfred med skruttan på fredag em, mys på kvällen och eventuellt umgänge med vänner på lördag. ska hinna med att springa två dagar oxå men det lär väl itne vara några problem. Är det fint väder på lördag kanske vi tar en promenad oxå. Det är ju aldrig fel. Måste kanske börja tänka på att packa oxå om vi ska åka på fredag och inte lördag. Då blir det rätt tajt i veckan. Är överlycklig över att vi faktiskt SKA åka till fjällen om en vecka typ! UNDERBART! Och plus det ett snabbt stopp i Vansbro. Ännu UNDERBARARE! Och mamma med ner sedan. Perfekt.

Nepp, nu ska jag umgås med min underbaraste sambo en stund innan jag överger honom för sängen! ;)

Trevlig kväll alla!

 /ANNA

Kommentarer
Postat av: Icka

Då har vi nog samma DVD. Men jag har inte provat den ännu..

2009-02-04 @ 21:54:37
URL: http://ickson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0