Håll mitt hjärta...

Helt plötsligt bara kom den fram, sången, den finaste. För det är det. En helt helt underbart fin sång. Men den är så känslosam. Det är min farfars sång. Min underbara underbara farfar. Och det jör så ont. Så ont. Men ibland är det skönt att det gör ont. Att man minns, att man ler och gråter. Det är klart det gör ont. Farfar skulle ju fortfarande finnas här på jorden, vara med oss och uppleva, han skulle ju träffa min finaste Elvira, han skulle bara vara med oss alla. men det är han ju inte. Det är inte rättvist. Men tyvärr är det så. Men jag vet, att den där fågeln som tittade in hos oss flera gånger när vi precis flyttat in, den där känslan som ibland kommer när jag funderar på något, den skyddande handen som ibland blir väldigt tydlig att den finns, det är farfar. Han finns ju här, han har ju träffat Elvira, han håller koll på oss, hela högen! Och det är tryggt! Mycket tryggt!

De sorgsna känslorna blandas ju så klart med de glada minnena, jag kollar på kort och ser farfar komma cyklande med mej på pakethållaren och Johan i korgen fram. I träskor och träningsoverall. jag kommer ihåg när vi kunde se farfar komma cyklande med Nicko långt bort på gatan och vi ropade på Nicko, och farfar liksom bara flög fram på cykeln!

Min snälla farfar, ja annat kan man ju inte säga när man får höra hur jag gjorde när Johan skulle födas och farmor och farfar skulle sova över hos oss med mej. Farmor fick visst sova i sängen, men farfar fick absolut inte, nej han gick snällt hem och hämtade en madrass och sov på golvet!


Ja.. det är mycket tankar. Men det är skönt att ha stunder där man minns lite mer. Där man tillåter sig att fundera. På livet, på alla man tycker om!

Om en vecka är vi i vansbro, om så bara för en natt, så ändå i vansbro. Kul! Skönt! Mysigt!

Nepp, nu är jag trött efter dagens övningar, först jobb sedan bad med Elvira i badhuset, lite shopping i vimmerby och sist mycket god mat och på spåret här uppe i soffan.
petter kommer jag ju inte få i säng på många timmar än, men jag tror det är dags för mig att tacka för denna dag och ladda batterierna för imorgno. Då tar nog Ia och jag en tur till stan medan petter tränar och är på upptaktsmöte. (Jag vill oxå spela fotboll....). På kvällen ska vi äta gott och se på melodifestival förmodligen med Melker och Angelica! KUL KUL!!!


Sov gott alla! OCh sov länge imorgon! Det är ju helg;)

 / Anna

Kommentarer
Postat av: farmor

tårarna bara kom kram farmor

2009-02-08 @ 12:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0