Tipp tapp tipp tapp...

Tyst i husen, alla sova, släckta äro ljusen..

Nästan så.. tyst, förutom tvättmaskinen som är inne på sista minuten, alla sova, utom jag och p som jobbar, alltså sover Elvira, ljusen är släckta förutom de levande ljusen, som lyser upp i torpet så fint så fint!

Jag tackar kära Angelica för mysig fika och lite andrum idag. Tackar farmor som tog med sig Ia hem från stan så jag fick några timmar att göra det jag behövde. Tackar Elvira för hur smidigt det gick att prova ut nya skor! Som Tomten kommer med;)

Det har alltså varit en bra dag. Rusat runt hos vänner och lämnat små symboliska gåvor, en kopp te i Linden och sedan pussel med Ia innan läggning. Nu packat lite och duschat. Bestämt att jag packar resten imorgon, det mesta är ändå inte torrt än. Ska ta en skinkmacka och krypa upp i soffan en stund. Njuta av sista kvällen hemma. Jul hos oss. Sen när vi vaknar så drar vi, vaknar från den nybäddade sängen! Har bäddat i bröllopssetet! Myspys! Kommer sova gott i natt!

Imorgon bär det av mot Dalarna. Det snöar här, mycket. Har kommit en decimeter ikväll. Hoppas det avtar så vi slipper åka i snöväder. Sen kan den komma, när vi är framme, men helst inte under resan!
Det blir stopp i Linköping, förmodligen lunch i Laxå och sedan sedan sedan slutdestinatinoen: Mamma och Pappa! Gud att man kan längta så här! Och jag längtar efter julen bara för att se min lillskrutt förvånas och glädjas! För att åka pulka i snön och bara lägga mig i en driva och njuta!

Nu mina damer och herrar är det jullov med stora bokstäver. Jullov som betyder fokus på det som gör att JAG mår bra. Alltså ELVIRA!


God jul på er allesammans, räknar inte med att blogga så mycket från Vansbro! Så ta nu hand om er och njut! AV snön och av varandra!



All you need is love (and snow?)
 

Kärlek! /Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag blir alldeles tårögd. Jag längtar så efter er!

2009-12-23 @ 08:41:01
URL: http://emmaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0