Religös

Från gårdagens inte så positiva och glada tre ord till dagens ord: religös.

För det var nästan så det kändes att komma hem från jobbet, byta om till vinterkläder, och sen bara ut i snön. Det är så fint med snön. När den dalar ner på marken, när det blir ljusare igen. Och för att inte tala om Elviras glädje... "mamma nöööööö", "åta mytte ortare mamma". Vi åkte pulka med Hugo och Axel, vi bygde snölykta, gjorde snöänglar, skottade snö och bara gosade. Och hon var sååå glad! Det är lycka det, nästan en religös känsla. Så som jag tror att de som tror på något kan känna ibland. Religöst.

Efter ett tag så kom även Alva, Albin och Lena ut och lekte en stund men sedan så tyckte barnen att det var kallt så vi bestämde oss för att gå in, var och en till sig. Då hade Elvira och jag varit ute i två timmar. Gissa om våra kinder var rosiga och fina!
Finns inget tvivel om att vi kommer vara mycket ute nu när vi ska ha ett härligt jullov, hela familjen vissa dagar och Elvira och jag andra dagar! underbart.

Konstaterar att det verkligen är på sparlåga jag går just nu. Det är verkligen inte mer än de sista dropparna energi som jag kramar ur ut mig nu varje dag på jobbet. Kan inte mer än konstatera att det här jullovet kommer välbehövligt och nödvändigt. Ska bli grymt skönt. Tre härliga veckor! Första veckan tillsammans med "the family". Då får jag energi. Mycket hoppas jag!

Längtar efter att hugga in på Läckbergs bok som ligger i en påse i hallen. Men dock har jag ju en studieuppgift i kursen som ska vara inne den 15 januari, så jag vet inte, kanske inte borde börja med en roman överhuvudtaget1


Den som lever får se!

Mer snö till vibo!


 /A

Kommentarer
Postat av: Icka

Jag har också lånat Läckberg som jag ska hugga in på i kväll! =) Hoppas verkligen vi hinner ses och tanka lite energi nästa vecka! Jag är ju skyldig er en varsin semla ju.. På tal om det. Hur många är det som fullbordat sina uppdrag? Kramar!

2009-12-16 @ 20:52:53
URL: http://ickson.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag ÄLSKAR er!!! Är så J...a avundsjuk på alla i småland som har så nära!!! SES SNART! LAVVO

2009-12-16 @ 21:54:26
Postat av: Anonym

lavvo mamma;)

2009-12-16 @ 22:01:07
URL: http://aisraelsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Hälsa elvira att om hon vill åta mytte ortare så ska hon ringa moster emma när ni är här, för då jäklar lovar jag att man åker ycket fortare!! =)

Snart är ni här, och jag vill att ni alltid stannar här. Deal?!

2009-12-17 @ 08:57:05
URL: http://emmaison.blogg.se/
Postat av: Anonym

Emma, ja det vore en trevlig deal! Men vi stannar till måndag iaf! Sen får du väl pallra dig neråt.. vore trevligt!

Hoppas allt är bra, jag räknar ner timmarna nu!

lavvo!

2009-12-17 @ 09:30:14
URL: http://aisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0