Finaste vinter..

Jahapp, vi är hemma i Vibo igen. Kom i måndags kväll efter en heldag på resande fot. Vi tog ett långt depåstopp i Örebro och sprang runt på Marieberg och försökte fynda lite. Gick så där. Efter en hamburgare på Max till Elvira så styrde vi kosan hemåt Småland. Ia sov som en stock mellan örebro och södra vi så det blev en lugn resa på den fronten.

Nu har vi varit hemma en hel dag och det har varit skönt. Igår kväll firade vi lite jul här hemma med Petters sida av släkten. Vi bjöd på hembakt bröd, kötbullar, jansson, skinka mm. Efter det blev det utdelning av paket och hela familjen fick fina och bra julklappar! Tack! ;)

Elvira fick en minivariant på snowracer som hon mycket lycklig senare på kvällen fick åka på bort till farmor och farfar där hon tillbringat natten.

På en spontan barnfri kväll så valde P och jag att titta på en film och sedan kröp jag ner och plöjde några kapitel i boken jag läser innan petter kom och gjorde mig sällskap för att ladda för en jobbardag idag!. Jag har (tackochlov) precis avslutat min roman och kan nu som jag har lovat mig själv, påbörja kurslitteraturen så att jag kan få ihop min uppsats som ska in om två veckor! (Tur man har framförhållning...)

Idag står de på schemat att strax dra in till stan för att inhandla maten till i morgon samt springa runt och byta några julklappar samt kolla vad rean har att erbjuda!
Sedan blir det förmodligen en promenad ner till sjön där svärmor och svärfar tillsammans med de tyska gästerna skulle gå och koka soppa redan är. Förmodligen då också Elvira. Ska kolla av först så att det är okej för dem att ha henne med. Annars får hon helt enkelt följa med till stan.

Det är inte utan att jag saknar familjen där hemma i vansbro. Det var lite extra sorgligt att åka hem i måndags. Vet inte varför men det var jobbigt. Känns som dagarna försvinner så fort.... Nu ses vi förmodligen inte förrens vi kommer och stannar en natt inför resan till fjällen! Långt kvar... kort tid att ses!


hoppas ni njuter av vintern, kom ihåg!! Det finns inga dåligt väder, bara dåliga kläder! Så klä på er varmt och ge er ut och njut av solen och vintern! Det är så här det ska vara den här tiden! Fantastiskt!


(Mina skidor ska nog fram snart med;) ))


Kärlek! / A

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag stannar nog inne! Nu är det bara -19, i morse var det lite kallare -27 ! Men mottot om väder och kläder är bra! LAVVO!

2009-12-30 @ 15:35:40
Postat av: anna

Det är okej mamma, stanna inne du! Vi är oxå inne nu och njuter med rosiga kinder efter några timmar ute! Elvira har haft så skoj! Och mamman är stolt enda länst in i hjärtat;) LavvO!

2009-12-30 @ 15:47:37
URL: http://aisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0