Den där dagen i månaden..

Det brukar vara mycket, ja riktigt MYCKET ångest för mig när räkningarna ska betalas. Men den här månaden, eller ja. förra månaden egentligen, men vi har inte kommit till skott förrens idag, så gick det himla bra. Kanske för att jag upptäckte ett antal tusenlappar som jag inte visste om, eller hade glömt bort. Kanon. Alltså var fjällensemestern redan klar.. fast vi hade två månaders sparande kvar trodde vi! ;) Gött!
Det kan ju faktiskt vara roligt med räkningar. Eller iaf mindre jobbigt. Förra månaden satt vi faktiskt ner och pratade ekonomi och så, la om lite grejor och gjorde upp en plan. Den visar sig att den funkar. Vi kommer ha mer pengar över varje månad. Och det är jag glad för. Det behöver vi just nu.

Skönt att ha den dagen gjord nu, för en månad framåt iaf!

Det har hunnit vara första advent, och eftersom familjen min inte hann med något större mys i söndags så passade vi på att mysa med ljus, glögg, lussebullar och elviras egetbakade pepparkakor igår kväll efter hemkomst. Mycket trevligt.

Just nu sover skruttan uppe, ja vi har nog flyttat upp, och petter ligger framför tvn. Jag sitter här nere men ska strax gå upp. Har sen dag imorgon, inte slut i Hultsfred före 20.00 vilket innbär hemkomst raka vägen till soffan och greys. ..

Sen är det två "vanliga" dagar kvar den här veckan innan vi når fram till vår än så länge helt obokade helg. Japp, ni läste rätt: obokade helg!!

Men jag har ändå tänkt att satsa på antingen bakning eller också bocka av de flesta klapparna i stan. Vi får se. Mysigt iaf att inte ha några tider att passa.

Elvira har en chokladkalender som hon gillade stenhårt, och ikväll har farmor och farfar varit här med en kalender där det hänger 24 paket. Jag längtar efter att se hur hon kommer reagera imorgon bitti när hon kommer ner i köket!
Japp, så är det med, hon är MYCKET bortskämd, hon är första och enda barnbarnet på båda sidor. Men hörrni, vad sjutton?! Låt henne va det!;)

Nähäpp, nu är det dags att krypa till kojs, har ca 100 sidor uppkopierat och en överstrykningspenna fast satt på, som ska plöjas innan ögonen ger upp för kvällen!

;)


Life is wonderful!


Kärlek! / Anna

Förresten så har de lite snö i vansbro. Det är ORÄTTVIST!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0