... and a happy new year!

2009.

Det har hänt fantastiska saker under det här året. Saker som jag aldrig någonsin kommer att glömma eller för den delen, sluta glädjas för.
Om jag skulle sammanfatta året så skulle jag dela upp det i tre delar. Första halvåret, den stora tiden, tiden efter.

1. Första halvåret.
Jag har för mig att det var ganska snabbt efter nyår som Petter och jag började prata om att gifta oss. Efter lite research med framförallt Jennie och Mange men även andra viktiga personer, så tog vi beslutet att vi skulle gifta oss någongång under sommaren. Det är nästan magiskt att tänka tillbaka på detta.. Nästan direkt så började vi planera och skriva listor. Det visade sig ganska snabbt att det inte bara var att sätta ett datum för det var krångel med att boka kyrkan, att få en präst, att hitta ett datum där bygdegården var ledig etc. Det tog ett tag innan vi äntligen kunde skicka ut våra inbjudningar till vår stora dag. Då tror jag vi var framme i mars..
Hursomhelst så fortlöpte våren, men det mesta av vår övriga tid och energi gick åt till att planera och fixa inför bröllopet. Visst var det tufft ibland, och man undrade lite vad man gett sig in på, men å andra sidan så var det fantastiskt kul! Jag brann verkligen för det här, det skulle ju bli vår stora dag!
Vad som hände i övrigt under detta halvår har inte riktigt satt sig fast hos mig. Jag fyllde 28 i mars, men det passerade mest som vanligt. Lena hade 30 års fest i bygdegården och efter den så försökte Annas syrror att gå in till Åke och lägga sig;) Något som tackochlov slutade bra! ;)
Syrran voltade med bilen, och mitt hjärta stod still ett tag när jag fick nyheten innan jag förstod att allt gått bra!. Tack och lov.
Petter blev hämtade en lördagsmorgon med en buss, iväg på sin svensexa. Strax därefter kom en mystisk mcman och beordrade mig att göra mig redo och klä på mig skinnstället. Undrande stod jag och frågade vad jag skulle göra med min fina dotter?! Sen bar det av mot möhippa, som alldeles säkert är en av de roligaste och mest känslosamma dagar jag har upplevt. Jag har gjort det innan men gör det igen, TACK min kära kära vänner för en oerhört fin dag.
Elvira fyllde två år helgen innan den stora dagen och vi firade med släkt och vänner med massor av paket och tårta! Tänk att våran sessa blivit stora tjejen!


2. Den stora dagen.
Minns den som igår. Vaknade tidigt. Kunde verkligen inte sova. Jag har varit nervös tidigare, när jag tävlat på skidor, fotbollsmatcher, när jag skulle lägga straff under en match, när Elvira skulle komma till, anställningsintervjuer etc, men det gick inte riktigt att likna med känslan den här morgonen. Så fridfullt men ändå så nervöst.
Klockan halv åtta kom mina systrar, mina tärnor och hämtade mig för färd in till frissan och sminkösen i V-by. På vägen in hade de spelat in en skiva som var helt fantastisk. Då kom det tårar. (inte för sista gången den dagen dock).
Underbart att bli sminkade och fixad i håret.
Grabbarna anslöt och sedan blev det fotografering i Gästgivarhagen samt vid sjön Möckeln. Fem minuter innan vigsel anlände vi till kyrkan. Då kom känslorna!
När vi sett på kort efteråt så har vi insett hur sammanbitna och stela vi såg ut när vi gick in. Tycker ändå att det gick bra, det var avslappnande att komma fram till prästen och sedan ha alla andra bakom sig. Det var liksom bara vi två då. Samt våra syskon och Matilda som sjöng så oerhört fint så att det satt djupa fina spår i mitt hjärta.
Allt gick bra, vi sa ja och sedan var det dags för bilfärd innan festen. Dock tog det sin lilla tid innan chaffisen fick igång bilen men vi hann inte blir riktigt nervösa iaf, det var mest en rolig grej..
Festen var fantastisk. Är underbart att så många av våra underbara vänner ville vara med och dela vår stora dag med oss. Det gjorde den större än störst. Det var fina tal och roliga lekar. God mat och fantastiska känslor.
När vi åkte hem vid tre på natten så var det tre trötta men oerhört lyckliga personer som lämnade Tuna bygdegård! Som man och hustru! Familjen Källåker.

3. Tiden efter
Brunsch på söndagen och bland ALLA fina presenter dök en resa till Rom upp. Det var våra fina fina föräldrar som gav oss detta och efter att ha landat några dagar hemma i Vibo bar det av till Rom och en underbar långweekendtillsammans. Jag har skrivit om resan tidigare så jag säger inte mycket mer än att det var fantastiskt och att jag gärna åker tillbaka till Rom någon mer gång!

Annars tog det sin tid att landa i allt och bara känna att det inte fanns mer att planera nu att allt var klart och även titta på kort och minnas!

Hösten har gått fort med mycket jobb och många trevliga kvällar och helger med släkt och vänner.

Nu senast en jul i Vansbro med min familj som varit helt underbar. Hemkomna igen och nu ser vi fram emot ett skönt jullov i en och en halv vecka till. Men ikväll tar det sagolika året 2009 slut. lite grann med vemod, eftersom det verkligen varit vårt år, ett magiskt år, men samtidigt med lycka, för vi går med all sannolikhet ett fantastiskt 2010 tillmötes, ja såklart ett fantastiskt liv tillmötes!


Gott nytt år till er alla vänner!
Hörs igen nästa år!


ALL YOU NEED IS LOVE!! /Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Gott nytt år älskade familjen! Jag ska se till så att vi ses snart =)

Lavvo!

2009-12-31 @ 10:21:56
URL: http://emmaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0