Påsklovet som försvann!

Söndagkväll, det är ganska tyst i huset. Tv:n surrar lite, diskmaskinen surrar till då och då men annars tyst. Petter är iväg och kör några grejor hem till familjen samt galler till Manges blivande "valpgård". Elvira sover i sin säng, gick bra att söva henne där bara genom en liten muta om bokläsning! Jag tänkte skriva några rader här innan jag ska ta mej en riktig soffkväll!

Som rubriken antyder är det lite så det känns, vart tog påsklovet vägen?! När jag gick hem för lov var jag trött, det är jag idag med! Jag tänkte mej sovmorgnar och lite egen tid för att fylla på reserverna av energi för att slutför detta läsår. Men det har varit lite av den varan.
Först åkte vi upp till vansbro. Jag och Elvira. vi åkte tåg och trots att det gick bra att åka så var jag rätt trött efteråt. Klart det är en anspänning så.. Hemma så hade vi massor att styra med. Hälsa på vänner och släkt, middagar både här och där. det vart inga sena morgnar och inga sena kvällar heller för den delen. Men det var absolut trevligt!

Tåg hem igen, senare tid den här gången, och när petter och anton hämtade oss i linköping var klockan redan åtta. Trött! Mycket trött. Hade hopp om att få lite egen tid på torsdag eller fredag men eftersom petter varit sjuk under veckan så fick han lov att jobba dessa dagar, och dessutom orkade han inte mycket när han kom hem. Ifredags så grillade vi dock med grannarna här, mycket trevligt. Tror de gick hemåt vid halv tolv?! Och då blev det sängen ganska snabbt. På lördag fick petter trots sjukdom för sig att åka med en kompis till borås och hämta en bil. Optimist som han alltid är så inbillade han mej att de var hemma igen till ett och att då skulle jag minsann få min tid! Men suck så fel han hade, fyra kom de hem. Då blev det bråttom att handla och fixa Elviras packning. Hon skulle sova hos farmor och farfar eftersom vi skulle med IFK och bowla i stan. När vi kom tillbaka efter att ha lämnat henne slöade jag i soffan med min bok i en halvtimme innan jag kom på att jag bara hade 20 min på mig att duscha och fixa mej innan bilen skulle hämta oss! Haha, jag hann! Vi hade trevlig på bowlingen trots att det inte alls gick så bra som det brukar!

Jag sov till tolv idag! Gissa om min kropp behövde det, får erkänna att så pigg som jag kännt mej idag vet jag faktistk inte när jag gjorde senast! skönt! Iofs var jag vaken mellan 8 och 9 och läste ut boken. Men sen sov jag som en gris tre timmar till.
Jennie messade och vi tog en promenad på 45 tillsammans skönt! Sen tog vi med korv och potatissallad och gick över till Jennie och Mange och grillade till middag. Mumsigt! Blir oftast mycket godare när man äter med någon!
Hem och dammsög och skurade, duschat och sövt Elvira. Nu är vi ju tillbaka där jag började och där jag är nu!

Min kalender är rätt tjock de kommande veckorna. Om två helger drar vi till Tyskland för att shoppa inför bröllopet. Kul! Kul att åka med Jennie och Mange, blir en liten roadtrip på samma gång! Mysigt. Men som sagt, pga massa kvällsaktiviteter denna vecka så får vi helt enkelt se när det blir ett nytt inlägg här!


Natti på er! / Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0