Jag tycker!

Ännu en helg är snart förbi och tiden bara rusar mot vårat underbara bröllop! Men å andra sidan minskar tiden snabbt och det är mycket att göra innan dess. Både på jobbet och hemma.
Sex veckor kvar till jag får sommarlov! Den du! ;)

Jag har insett en sak som jag uppskattar! Nämligen när det är enkelt.
i går så hade vi gäster, vi var en hel del. Jessica och Per och deras tre kids, therese och simon och Otto och Hanna. Vi träffades vid fyra och grillade, åt på altanen och det var gudomligt gott. Jessica bjöd på god, och helt okej ur VV synpunkt, efterrätt!
Anledningen till att vi träffats var att ha en spelkväll, det kom på tal när vi bowlade med IFK och igår var det alltså dags. Vi roade oss med mycket skratt och tårar fram till klockan halv tolv?! ( Tror jag.. glömde kolla på klockan när de gick) och hela den tiden så roade deras barn sig helt själva! Deras barn är mellan tre coh nio år gamla, tjejan den minsta lekte i Elviras rum satt i soffan och tittade på, de andra två var på ovanvåningen och spelade tvspel och såg på film. De kom bara ner när de var törstiga eller ville ha hjälp av Petter! Jag är impad, sånna barn vill jag åxå få! Vilka kiddos!

Sen idag, dags för käk, precis när Petter slog telefonnumret bort till Jennie och Mange så ringer Jennie och frågar om vi oxå är hungriga och vill komma och grilla. Ja men visst, plockar ihop det vi har i skåpen och går över. Det var bestämt sen innan att vi skulle träffas idag för att planera helgens resa. (Tyskland here we come! ). Men ändå, inga måsten inga krav. Jennie och jag kanske inte hörs på två veckor, tre veckor ibland, men sen när man har den där stunden över och tar en promenad tillsammans så är det precis som det var när man träffades sist! I love! Det mår jag bra av! Enkelhet och kravlöshet!
Jag har tack och lov många sånna vänner och det är jag otroligt glad för!

Elvira sover redan. Hon är inte alls pigg, igår var hon på topp men nu i eftermiddag så har hon varit febrig och rosslig. Stackarn! Hon var tapper hos Jennie och Mange och satt i sandlådan och lekte, ibland med grabbarna och ibland helt själv. (Grabbarna är förresten helt fantastiska oxå, Axel han tar hand om Elvira, hjälper henne och leker med henne! En riktig "storebror") På slutet så satt hon och somnade i mitt knä. Så vi gick hem och stoppade henne i badet, vilket behövdes, vattnet blev svart;). Sen efter insmorning, penicillin för sista gången, tandborstning, alvedon och välling så blev det sängen. Och de små blå sov redan efter tio minuter! Tyvärr somnade mammas blå oxå en stund så nu går viktig jobb tid. Har 46 prov och 30 recensioner jag behöver ta itu med innan läggdags. Plus duschen och helst lite mys i soffan oxå.


Hoppas ni passat på att njutit i helgens finväder!

förresten är vår altan sommarfin nu! Hur underbart är inte det!?


/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0