intensiv lördag

Ia vaknade vid åtta, vi gick upp och gjorde frukost på sängen till p som fyller år idag! Han fick äta och mysa och öppna paket, (eller det var mest Ia som gjorde det!!). Sen gick vi upp allihopa och tog det lugnt ett tag. Efter att ha trilskats lite med att få på Elvira sina nya skor så kom hon och p iväg ut på gården och lekte i nån timme. Jag drog i gång storstädning med fönsterputs och hela faderullan!

P kom in igen och bytte om och drog iväg på samling för match, lämnade Elvira hos farmor och farfar på vägen och de tog med henne på långpromenad i det fina vädret. Under tiden hann jag slutföra min städning.

Vid fem kom släkten på besök för att fira P. fruktsallad med glass och tårta stod på menyn. Trevligt, de åkte igen vid sju och då fick jag mess från Jennie om att vi kunde komma bort och käka om vi ville. Tyvärr stod vi med tacofärsen och grönsaker färdigskurna men det löste sig så bra så att vi tog allt vårat på en bricka och gick hem till Höglunds och käkade en blandad buffe! Mums! Några glas vin och en förhoppningsvis färdigplanerad resa till Tyskland stod även det på menyn!
Det är härligt när man har möjligheten att vara så spontan, nu hade vi tur eftersom Ia sov sen middag så skötte hon sig exemplariskt trots att vi nyss kom hem! Nu ligger hon i våran renbäddade säng och snosar! Ska bli underbart att krypa ner där strax! Vill bara njuta av hur fint det är här just nu först! En liten stund i soffan och sedan är det dags för sängen.

kan inte fatta att jag bara har två dagar kvar på jobbet innan påsklovet! Skönt. Kommer behöva den där veckan ledig! Sen är det en intensiv tid fram till avslutningen, men rolig oxå. Och nu är jag helt plötsligt så mycket piggare, när solen lyser och dagarna är ljusare!

Hoppas alla har haft en underbar dag i solen!

Natti! / ANna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0