Fredagkväll och helt slut!

MItt "nya liv" tar slut på mej. Satt precis nere i soffan och Petter tyckte vi kunde kolla en film som började men jag kände bara att jag vill gå och lägga mej. Tragiskt. Men då är jag ju piggare imorgon och orkar vara vaken lite längre. Jag är inte van än, att jobba en hel vecka, tänka på massa saker, ha tider att passa plus att jag tycker att det är lite jobbigt att lämna Ia på dagis. Jag tar slut på fredagkväll har jag märkt.

Kom hem vid halv ett idag och Petter och Ia anlände strax efter mej. Vi städade av här hemma och dammsög, sen la sig Ia och sov en och en halv timme. Jag ringde och fick tag på en klipptid (tyvärr...) och drog in till stan vid halv fem. Handlade, var på systemet och hann med att kolla in en ny affär som öppnat och säljer barnkläder. Helt okej. Ätit när jag kom hem, med Affe oxå. Duschat och hamnat i soffan.
Ia gick in till sin säng vid halv åtta, efter ett varmt och skönt bad, och höll fast i spjälorna till sängen, så vi gissade att hon ville lägga sig och sagt och gjort så sov hon när klockan var kvart i åtta. Sover än, har nyss varit in och lagt på henne täcket som har en tendens att försvinna från hennes kropp ganska snabbt!

Imorgon ska vi väl bara vara hemma, lämnar Ia hos farmor och farfar på eftermiddagen, då ska petter och jag fortsätta måla uppe, sen ska vi äta tacos med våra härliga grannar! Tacos och gott vin! Blir kalas! Ska baka en chokladkaka som jag hittat recept på i GI boken. Få se om det är något att ha.
Jag har tänkt hinna med två promenader imorgon oxå. Få se om jag lyckas.

Vet inte om jag har skrivit det tidigare, men jag simmade ju i torsdags. 1 km. Det var underbart. Så stilla och avslappnande. Ska försöka göra det en gång i veckan. Är ju några på jobbet som simmar varannan torsdagsmorgon. Få se om jag kan hänga på det! Kunde vara trevligt! Ska försöka komma dit med Elvira nån gång i månaden iaf. Tror hon skulle gilla trollgölen!

Nej, nu är det dags för sängen och min nya bok!

Trevlig helg alla mina läsare! 

 God natt! / Anna

Kommentarer
Postat av: emma

lavvo

2008-09-13 @ 06:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0