Dålig uppdatering

Jag orkar inte uppdatera veckan nu. Kan bara avslöja att igår visade vågen på minus ett kg efter en och en halv veckas kämpande. Vet inte.. visst det är åt rätt håll men jag hade nog hoppats på mer. Men men, tio kg till jul kvarstår ju som mitt mål och det är ju långt till jul. Hoppas verkligen att jag kan klara det.

Idag har jag gått en timme före frukost, ätit fil och musli samt brämhults färskpressade jos. en räkbaugette..(Fusk!!) suck.. och sen inget mer. Ikväll har jag tänkte göra kycklinggryta med quinoa. Och imorgon blir det en lång lång cykeltur tror jag. Ska på mamma mia imorgon oxå!

Just nu behöver jag tips och råd, stöttning, för jag känner mig av. Less och besviken på att jag aldrig kan lyckas...


Ciao

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack så mycket!

känns kul att det går framåt, och inte bakåt!

hursom helst. Jag vet att du kan fixa det anna, det är bara att se den ljusa sidan, och försöka skippa den mörka. För ungefär ett år sedan, så bestämde jag mig första gången att gå ner i vikt, och då inte med hjälp av GI.. utan endast genom träning och rätt mat. jag lyckades gå ner 13 kg på 8 veckor, och jag är rätt nöjd. men tyvärr gick jag upp igen och därför bestämde jag mig nu att jag skulle prova med GI, för att peter gjort det och han gick ner 30 kilo :) vilken lyckost!

hur som helst.. jag ser att du äter jätte bra mat, men som jag sa tidigar försök skippa bananerna, för de ger snabb energi och den vill vi skippa.

till frukost brukar jag äta mellan fil, högre fetthalt på den vilket är super. till de har jag müsli, hemmagjord. super enkelt att göra egen!

sen brukar jag äta en fullkorns macka, med hela fibrer, och ägg och kaviar! super gott och du blir garranterat mätt! ett tips, försök skippa juicen trots allt, någon gång i veckan kan du dricka den.. men inte så ofta. till lunch blir det vad skolan har att bjuda på, men i ditt fall så blir det ju annat. gör dig en omelett, bus enkelt, och väldigt väldigt bra när det gäller GI!

till kvällen brukar det bli sallader av olika sorter, finns ju hur mycket gott som helst. Gör dig en tacosallad!! super duper gott, och väldigt nyttigt!! fortsätt motionera, du har mycket till hjälp där! och du anna, man måste unna sig saker ibland.. annars blir det super tråkigt i längden!

Jag tror att du kommer fixa detta galant!! du vill ju, då är det bara att fortsätta kämpa :) och man behöver stöttning under vägen, och det kan jag hjälpa dig med!! Besök en bokhandel, eller varför inte ett bibliotek och fråga efter boken "Gå ner i vikt med GI metoden" av Ola Lauritzson.

Super bra bok, som hjälpt mig.



Heja på nu anna!

fortsätt gärna fråga om du vill veta något,

så får vi se om jag kan hjälpa dig :)

Stor Kram!

2008-09-06 @ 17:37:04
URL: http://idoow.blogg.se/
Postat av: Emma

Du vill och kan det vet vi! känns dumt att säga vad jag äter till dig men jag tror att jag måste göra det ibland, så folk vet liksom =) och när ni kommer hit nu i september så tar vi lördag förmiddag till en promenad, frukost, simmning och sen en varsin soltid! sen är et förbereda för kalas =) Det kommerbli jätte bra!



Och om jag kommer ner vecka 44 då blir d mer motion, då ska jag vara stenhård och hjälpa dig, passa Elvira så du kan ut och gå, cykla, simma, köra styrka eller vad som helst liksom! Du kommer fixa det!



Ryck upp dej nu, antar att du tittar på fotboll ;) Efter det så myser du ner dig i soffan med en kopp te och tänkerpå mig =)



Lavvo!!!!

2008-09-06 @ 19:04:57
Postat av: Icka

Kom igen nu!!!

2008-09-08 @ 11:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0