Dålig på att uppdatera..

ja det har jag verkligen varit! Vi har hunnit med en helg i vansbro sen sist och sedan en vecka här hemma. I vansbro firade vi mormor och morfar med en överaskningsfest! Var jätteskoj, men en helg går alldeles för fort!

Veckan har varit bra, lite jobbigt på jobbet bara men annars helt okej. Niorna har haft prao så det har inneburit att jag kunde ta ut en förmiddags komp som jag har kvar sedan PIM. Det var skönt!

I helgen (som har varit helt underbar) har vi fått massor gjort i trädgårn! Vi har tagit ner häcken ut mot vägen så nu har vi full utsyn och även full insyn till oss! Men det blev bra. Vi har grävt och fixat i rabatterna och tagit ner en alldeles för stor buske! Finns kvar att göra oxå men det känns bra att ha kommit igång. Igår var Elvira med ute i fyra timmar innan hon bestämde sig för lunch och sen middagssovning i nästan tre timmar! Det tar på en med frisk luft! Nu har vi varit ute i ett par timmar och Ia har sovit en halvtimme nu, Petter jobbar och jag har precis varit ut och hängt upp en tvätt. Tror vi har tvättat typ sex maskiner i helgen och jag har en till i nu. Skönt att tömma tvättkorgen!
Ska fundera lite över vad vi ska göra imorgon på barngympan som jag ska ha hand om! Spännande!

GI går helt okej. Jag har fuskat en del. Framförallt på lunchen i skolan. Det har ibland varit svårt att komma undan kolhydraterna då det tex har serverats pastagratäng, och risotto. Men då har jag tänkt att jag behöver äta och sen har jag varit nog här hemma. Det får ta den tid det tar. Vägde mig igår minus ett kg på två veckor. Har hört att en minskning på ett halvt till ett kg i veckan är det bästa om det ska bli en bestående minskning. Så isf är det ju bra. SKulle bara vilja att det hände mer. Men jag vet ju samtidigt att jag kan ännu bättre än nu. Är mest stolt över att jag håller mig ifrån läsk. Inte druckit någon sedan jag började med det här. ;)

Nej nu ska jag fixa vidare här hemma. Hon som ska köpa vår vagn ska visst komma och hämta den idag oxå. Skönt med lite tillskott i kassan, de pengarna lägger vi nog på övervåningen! Vill få det klart nu!

Kram kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att ni pysslar! vill oxå vara ute och leka! =)

Härligt att det går bra med GI! Kör på så hörs vi av i veckan! saknar er! Lavvo

2008-09-28 @ 14:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0