Underbara helg

Vaknade inte förrens nio imorse av att elvira pussade mej förfullt i hela ansiktet. Svårt att inte bli glad när man får den väckningen... ;)
Upp och åt frukost och sen åkte petter och hjälpte till att ta upp båtarna ur sjön. Då städade Ia och jag hennes rum och vårt sovrum. Dammsög och skurade, vi hade jättekul. Sen drog vi på galonisar och stövlar och många tröjor och gick ut lagom tills petter kom hem igen. Hämtade posten, gick lite på vägen och körde skotkärra, sen skickade vi iväg skruttan med farmor och farfar på höstpromenad. Hon hade leverpastejmacka och en mugg med vatten med sig. Jättemysigt såg det ut under fleecefilt i vagnen och med snutten och tutten i högsta hugg. Hon var väldigt trött så förmodligen har hon nog somnat i vagnen annars lär det bli sova när hon kommer hem.
Petter är i stan och shoppar lite material så han kan göra klart skrivbordet. Samt ett regnställ till mej. Jippie! Frågade faktiskt pappa om jag fick låna lite pengar av honom, och det fick jag. Såklart, världens bästa pappa och mamma! Tack!;) Nu kan jag var ute fast det börjar bli kallt och även om det regnar, precis som man ska kunna vara när man är mamma!!!

Jag har hunnit dammsuga och skura resten av nedervåningen. Tycker inte det är nån större ide att fixa här uppe eftersom han ändå ska hålla på att bygga i helgen. Det får vänta tills veckan. Bara fyra dagar kvar och sen ett välbehövligt långt höstlov. Med massa besök. Och höstmarknad på ALV och Tunafest och höstmiddag.

Okej,  nu ska jag läsa lite i min bok innan jag får hem skruttis!

Ciao/ Anna

Kommentarer
Postat av: Icka

Jag har också precis inhandlat regnställ. Man måste ju vara MAMMA i alla väder, precis som du skriver! Ha en bra helg! Kramis!

2008-10-18 @ 16:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0