Sjuk...

Hej alla vänner,

Idag är jag sjuk. Kände redan i förrgår på jobbet att det bara flög på mig något, jag fick huvudvärk, ont i kroppen och blev helt täppt i näsan. Igår gick jag på ibumetin och nässpray och varmt te på jobbet. Ändå värkte hela kroppen. Så idag när jag vaknade efter en ganska sömnlös natt och kände att kroppen fortfarande värkte så bestämde jag mig för att sjukanmäla mig och tillbringa dagen i sängen och försöka få bort förkylningen. Och nu sitter jag här. Har sovit från och till fram till kl 11 sedan har jag gått upp och druckit en kopp varm choklad och ätit två Finn Crisps och en dos c vitamin i form av en mandarin.

Är jobbigt när det känns som att man inte riktigt kan öppna ögonen, Ögonlocken väger massor.. suck!
Har tagit med mig täcket upp till soffan och har tänkt att ligga där och slumra en stund. Kajsa och Ingvar skulle hämta Ia på dagis vid två så hon får väl vara hos dem ett tag sedan. Hon vart jätteglad när de kom hit igår, de har ju varit utomlands i en vecka. Hon hoppade och studsade i soffan och vart alldeles tokig. Förresten så sa hon IA och häst igår. Duktig hon är ju!
Det har hänt så mycket sedan hon började på dagis. Hon SKA äta själv, vi får inte ens hjälpa henne att lägga upp mat på skeden längre. Men hon är så duktig, det tar lite tid, men vaddå? Vi har väl inte bråttom. Hon är så söt när hon sitter och kämpar på med skeden och så otroligt stolt när hon lyckas få en full sked med mat in i munnen!
Hon har kommit till en kramig period oxå, när vi kommer till dagis och hämtar eller när jag komme rhem  från jobbet så sätter jag mig på huk och frågar om jag kan få en kram, då springer hon in i min famn med händerna utsträkcta och säger mmmmm.. Min älskling! Så underbar!

Annars har vi flyttat upp tv rummet till övervåningnen nu och fått iordning (halvt) en matsal där vi tidigare hade tvrum. Nu håller Petter på att bygger vårat stora skrivbord här uppe så än så länge går det inte att ha städat i hela huset. Men snart. Jag längtar!

Den här helgen som kommer ska bli rätt lugn. Vi ska fixa här hemma och på söndag ska vi äta och fira tre födelsedagar i Stolpetorp. Det ska bli skönt att inte ha en massa planerat. bara vara. Försöka vara ute mycket med Elvira med. Skönt. Hoppas bara jag blir frisk tills dess.

GI går helt okej. Är ett tag sen jag vägde mej nu, men jag känner ju att det går åt rätt håll. Hade planer på att öka takten nu i två veckor men så blir jag sjuk. Var ju just med motionen jag skulle öka och det är ju svårt när man har feber. Men men, jag får vara hård medmaten. Har tänkt väga mej nästa fredag och sedan förhoppningsvis fira med att åka in till stan och handla något nytt att ha på mig på Tuna festen som är på lördagen samt en hårfärg så jag kan få känna mig riktigt fräcsh då Men då måste vågen ha gått åt rätt håll. Håll tummarna för mig.
Igår gjorde jag riktigt god middag tycket både petter och jag. Jag stekte hela kycklingfileer och skivade upp när de var färdiga. La de sedan på en bädd med grönsaker och ost. och till det hade i mangorajadressing. Ett stort glas vatten och en mandarin till efterrätt. Mums!

Idag vet jag itne vad det blir. Hade tänkt omelett men Petter har inte med sig nån mat till jobbet så han lär väl vara jättehungrig ikväll. Kankse gör tacoköttfärs och så får han göra tacos och jag gör en sallad. Vi får se.

Nej nu har jag uppdaterat er lite på vad som hänt på sistonde och hur livet är här i Småland. Hoppas ni har det bra!
hörs snart igen!

Ciao / Anna

Kommentarer
Postat av: Icka

Krya på dig! Trist med sjukdomar.. Oscar vaknade snorig igen. Det känns som om han varit sjuk varannan vecka den senaste tiden. Ni har säkert gjort jättefint hemma! =) Nyfiken ju! Kram!

2008-10-15 @ 12:57:33
Postat av: Icka igen.

Jag är inte alls så duktig men jag prioriterar matlagning och ibland även bakning. Man får ju rätt mycket besök sen Oscar kom!! Däremot är jag kass på att ta hand om mitt hem (läs städa) och vi har sagt i månader att vi ska flytta upp sovrummet och göra lekrum nere vilket fortfarande inte är gjort.. =( Kram!

2008-10-15 @ 21:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0