Sjuka igen....

Det är faktiskt så. Elvira är sjuk igen. Det började nog i fredagsnatt. På lördag när vi skulle hämta henne hos farmor o farfar där hon tillbringat natten var hon alldeles glansig i ögonen och kokhet. Och visst var det feber, feber och en förbaskad hosta som gör att hon nästan kräks när det håller på som värst. Igår och idag har hon mest legat i min famn och bara tittat på mej. Som tur är har jag fått ett härligt skratt och ett litet smile bakom nappen emellanåt så jag ändå känner igen min donna. Få se om det blir en bättre natt än gårdagens.

Själv har jag också börjat känna av halsen igen. Jag blir sjukt irriterad på att sedan jul har jag knappt varit helt frisk en enda dag. Det är ju snart fem månader. Vill ju inte komma ihåg min föräldarledighet som en enda stor sjukdom. Men ikväll lovade petter att om jag mår sämre nån dag nu så ska han ta ut komp och vara hemma så att jag får tid att kurera mej själv också. Det är ju jättesnällt;).

Annars har jag upptäckt att det faktiskt finns några trogna läsare till min blogg. Rätt konstigt att folk sitter hemma och följer mitt och min familjs liv på sina datorer. Men det är ju det som är meningen. Kul att kusin Sofia kommenterade min blogg! Hoppas allt är bra med dej!!

Idag har vi slöat mest som sagt. Men ett par timmar tillbringade vi på altanen tillsammans med grannfamiljen. Vi åt en smörgåslunch och snackade massa skit! Elvira fick iaf en kompis att titta på när hon inte orkade leka allt för mycket.
Ingvar har varit här och klippt vårat gräs idag också, TUSEN TACK! Finns mycket att göra när man har stor tomt har jag märkt!

Nä nu ska jag kolla mailen innan jag nog ska krypa ner för natten. Jag vet ju att Elvira förmodligen bara kommer nöja sig med att sova på mammas arm inatt och då sover jag ju inte allt för bra. Så varje timme innan nästa vakning är viktig!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0