Måndagar är kanon!

Måndagar är verkligen kanon. Vi vaknade vid sex imorse och efter lite blöjbyte, gröt och lek så somnade elvira igen vid starx efter åtta. Då käkade jag frukost och gjorde mej i ordning. Väckte skruttis och sedan åkte vi till stan för terminens sista babycafe.. sorgligt! Det är ju så roligt!! Det var jättemånga barn och mammor där idag och efter sången så fikade vi (eller dem för jag lät bli;)) och alla barnen fick varsitt paket! Det var en jättegullig badanka i Elviras! Kul, hon som älskar att bada! Så det blir nog premiär dopp för den ankan ikväll kan jag tänka mej. Barnen fick glass oxå och det var lite festlig stämning.
Eftersom vi skulle till ALV och köpa säsongskort och de inte öppnade förres tolv så dröjde vi oss kvar länge. Elvira var helgalen och lekte med alla och allt. Jagade en fotboll runt hela lokalen och skrattade åt de andra barnen! Min sköning!
När vi drog åkte vi och handlade på ICA och sedan åt vi mellis i bilen innan ALV äntligen öppnade och vi kunde införskaffa kortet. Premiär där blir det nog antingen på torsdag eller fredag nästa vecka med tre andra mammor och deras pluttar!

I bilen hem somnade Elvira och hon sover nu vidare i sin säng. Jag har ätit lunch. Grönsallad med en kycklingklubba, ett glas vatten och en frukt. Mums! Har kanske inte skrivit det, vet inte om jag ska, men iofs blir det ju en extra press på mej då. Så vad sjutton: idag börjar jag mitt nya GI liv. Eller, jag ska åtminstonde ge det nån månad och se om det funkar på mej. Det är ju värt ett försök. Det kommer nog bli jobbigt men jag tror jag har bestämt mej. Det är nu eller aldrig! Känns bra än iaf!;)

Ska in till stan igen vid fyra, då ska Elvira vara hos Gustav och Angelica när jag tränar ett pass. Sedan blir det hem och göra kvällen. Fullt ös idag! Men det är så det ska vara.

Det är fantasktiskt ute. Igår kväll när jag kom hem från träningen fick jag bara lov att stanna upp när jag kom in på gården. Sög in alla dofter och bara njöt av de blommande fruktträden, häggens doft och SOMMAREN! Härligt! Vi har verkligen köpt oss både ett hus och en sommarstuga! Det är bara sjön som saknas!

Ciao! / Anna


Kommentarer
Postat av: Emma

Underbart! Jag längtar efter er, vill komma ner och vara med på alla äventyr dagarna ut =)

2008-05-12 @ 15:52:30
Postat av: Icka

Nu har jag också beslutat mig för att göra ALLT för att få bort mina sista graviditetskilon. Vi får peppa varandra!! Kram!

2008-05-12 @ 19:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0