jaha

Kom inte på någon rolig rubrik...

Dagen har bestått av tidig morgon, frukost, sovning, lunch med grannen (Mumsigt), promenad med grannen, spontanbesök hos Angelica och Gustav. Alltid lika roligt. Och nu hemma igen med sovande donna som snart måste väckas om kvällen ska fungera hyfsat. Men hon får sova en stund. Det gör väl inget om hon är vaken ett tag ikväll. Då hinner ju pappa träffa sin skrutt lite mer än vanligt oxå.

Det går bra med min GI satsning. Har klarat mej utan problem faktiskt. Har till och med kommit på att det är ju faktiskt nästan godare med nyttig mat;). Igår åt jag världens godaste räksallad till lunch och idag har jag ätit jättegod kycklingwok. Det enda missödet så här långt är att jag inte fick upp flaskan med sweetchilisås idag till kycklingen, men det gick bra utan oxå! Rört på mej varje dag har jag oxå gjort. I måndags friskis, i tisdags promenad på ca en timme, igår promenad på en och en halv timme och idag en promenad på 40 min. Hade tänkt träna ikväll men Petter vill klippa gräset och då får ju jag ta hand om skruttan. Vi måste ju dela på kvällarna!

Har vant mej lite mer vid tanken på att bara ha englska i ett år. Känns fortfarande inte jätteroligt. Lite enformigt men å andra sidan tycker jag ju om engelska. Så det kommer bli bra. Mitt jobb har ju fått nya arbetsuppgifter oxå och det känns väldigt spännande och intressant. Mest roligt kommer det bli att gosa och busa med lillan när jobbet är slut för dagen och jag äntligen får hämta henne på dagis! Nästa epok som förälder. Om två månader fyller hon ett år. Det har gått så fort. Nästan för fort, vi har haft det underbart! Min lillgris!


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0