Var är hemma?!

Midsommarafton igår, vi var hos Christer och Ann. Jättetrevligt. Började där redan vid tolvtiden och jag och Elvira gick hemåt vid tolv tiden på natten. Så vi höll igång i 12 timmar! God mat, brännboll, kubb och fotboll. Gitarrspelande och massa mys. Midsommar helt enkelt.      
När Elvira och jag helt själva gick hemåt vid midnatt så var det många känslor som gick igenom mej. Det var så ljust och fint, vi gick över bron och genom byn och sedan hemåt mamma och pappa. Det är så fint här. Dalarna är vackert och fantastiskt. Vansbro är fint. Faktiskt. Fick en ny uppfattning på vägen hem. Älven, vattnet som rinner genom samhället, gör byn så levande och så fin, speciellt i sommartider.
Det är konstigt att tänka på, jag trivs bra i Småland, men det känns hemma här. Jag älskar mina vänner, mitt hus och vår trädgård. Jag trivs bra på mitt jobb och med mina kollegor. Men ändå kan jag inte sluta fundera på hur mitt liv sett ut om vi bott här. Hemma!? Nära mina syskon. Nära mina föräldrar, mormor, morfar, farmor, kusiner osv. Det där spontana, mysiga som alltid (Nästan) blir så uppstyrt är man måste hinna med det på en vecka. Att bara springa på någon man känner på konsum, spontanfika på vägen hem från jobbet. Ha vänner som vet mer om mej än bara de senaste fem åren. Som vet vem jag är från början!
Kommer jag någonsin få veta hur det skulle kännas. Man ska väl aldrig säga aldrig, men idag känns det väldigt avlägset. Finns väl knappt jobb här, och även om jag får ett skulle då petter hitta något?

Hur som helst mår jag väldigt bra här. Vi har golfat idag, jag och mina syskon, Pappa, Petter, Erik och Erik. Jätteskoj. Jag saknar mina syskon jättemycket när jag inte är här. De betyder så mycket för mej. Kommit på att jag ofta är väldigt avis på petter och anton. De har varandra så nära. Det känns som jag har förlorat mina syskon på ett sätt. När ska vi få den där superdupernära kontakten? Träffas oftare än var tredje månad? När ska Elvira få känna sina mostrar och sin morbror så bra som hon får känna sin farbror? Varför har jag valt att lämna det viktigaste för mej?! Eller har jag det?!

Jaja, en trevlig midsommar har vi haft och vi ska ha en trevlig vecka här innan det är dags att ge sig av "hemåt" igen! Många bra minnen att ta med sig och leva länge på! Tills nästa gång i Dalarna. Tills nästa gång hemma!


Over and out! / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0