Barnvakt

Nu sitter jag hemma hos grannen och passar på våra två småttingar. Lena fixar trappan och petter hjälper Fredrik att få klar deras altan. Och självklart eftersom jag fick så mycket hjälp av lena med elviras rum så ställer vi upp och hjälper till nu. That's what friends are for.

Helgen då. Ja i fredags så hade vi två par hemma på grillning. tanken var även att vi skulle vara ute och leka massa roliga lekar men det avslutade vi ganska snabbt då vi inte stod ut med alla knott. Fy sjutton. Kvällen var väldigt lyckad och vi avslutade inte förrens vid strax efter tre. Anna och Steffe sov över medan Danne och elin åkte hem. Elvira sov hos farmor o farfar i stugan.

Lördagmorgon kom skruttis hem. Vi hade en allmän slödag, lite sega efter fredagens partaj. Petter hjälpte till att flytta Lennarts grejor medans elvira och jag sov middag. På eftermiddagen så åkte jag in till stan och handlade lite och lämnade lite grejor som anna och steffe glömt. Sedan blev det fotboll tillsammans med grannarna. Bittert slut. Men det är väl som vanligt.
Efter fotbollen skjutsade jag och lena Anton till Hultsfred. Han skulle på festivalen. Dusch och lite slappande i soffan innan jag lämnade in vid tolv tiden. Somnade så skönt och efter en stund kom Petter in med lillskrutt som hade vaknat. Vi sov tillsammans en timme innan petter kom, då flyttade vi över henne i resesängen som fortfarande står i vårt sovrum. Där sov hon sen hela natten! Duktig tös!

Idag har vi inte hunnit så mycket mer än att äta frukost och tagit oss in hit. Ska väl vara här en stund innan vi måste hem och fixa iordning bilen så vi kan lämna tillbaka saaben. Blir väl inte så mycket mer den här helgen.

På torsdag åker vi till Vansbro!! Och Petter får semester i två veckor! Underbart!
Bara värmen kunde komma tillbaka!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Icka

Klart vi har. Josse sa att ni pratat om lunch. Kan du på måndag? Tror det är Emmas lediga dag. Hon är väl den enda av oss som jobbar. I så fall kan jag kalla ihop gänget?!

2008-06-15 @ 18:28:34
Postat av: grannen

Hjälpen va uppskattad!! Det e bra att vi har varann!!

puss på er

2008-06-16 @ 20:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0