Lugn söndag efter stressad lördag

Det är konstigt, igår åkte petter och jag till jönköping för att handla klart julklapparna. Elvira var hos farmor och farfar. När vi först kom så tyckte vi att vi hade gott om tid och det kändes väldigt skönt, för det var ju så vi hade tänkt oss. Att ta det lugnt och gå och äta något gott och passa på att vara med varandra. Hursomhelst så slutar det med att vi springer runt i affärer för att hinna köpa det vi ska. Mat var inte att tänka på att hinna med så det blev en drivein på MAX på väg hemåt igen. Men dock fick vi tag på ganska mycket. Har bara ett par presenter kvar att köpa och det fixar vi nog i Vimmerby.

Jag fick sovmorgon idag, till nio, skönt! Nu är jag uppe och har plockat ner alla elviras urväxta kläder i en plastback som vi skaffade igår och nu har jag kollat lite på skidor, ska gå ner och plocka fram de julgardiner jag har och se hur långt de räcker. Mina älsklingar sover. Petter i vår säng och Ia i sin. Hon var så trött! Tänker att de behöver det båda två.
Senare idag ska vi in och hjälpa till att plocka ur Lennarts rum på Duvan. Sorgligt. Det är konstigt hur livet fungerar... man får sig tankeställare ibland. Men för Lennarts skull tror jag det var bäst det som hände, hur sorgligt det än är. Men det var inte mycket kvar av honom när vi träffade honom för en och en halv vecka sen. Men jag är grymt glad att vi åkte dit då, han blev så glad när Elvira höll honom i handen och klappade honom på armen. Det betydde mycket.

Ska ta upp kyckling oxå, tänkte steka fileer och göra klyftpotatis till med kall sås med yoghurt och gräslök. Mums. Var ju väldigt onyttig igår så nu blir det att räkna stenhårt den här veckan. Har ju ett mål att nå nu innan jul. Hoppas jag klarar det! Men det krävs ju lite. Ska göra mitt bästa. Tycker ändå jag varit duktig hittills.

Shit, hur ska jag kunna slita mej från tvn överhuvudtaget idag, det är ju skidor hela dagen!


Ha en härlig söndag!

Kram kram / Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är också beroende av skidor, fått det av pappa och dig =)

2008-12-07 @ 14:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0