Suck pust stön

det var väl sjutton vad dålig jag är på att uppdatera mej här! Får väl skylla på att tiden inte räcker till när man har småbarn! Men nu sitter jag iaf här, duschat efter en promenad med Jennie och ätit lite skinksallad, och redo för en liten uppdatering av mitt/vårt liv!
För det första är jag så jäkla besviken på mej själv, varför jag har låtit mej bli den tjocksmock som jag är. För så känns det verkligen, och så är det verkligen. Det är inget att hyssa med, det bara är så. Jag väger för mycket. Mycket för mycket. Jag började ju med GI igen igår och idag var jag in till Lena och vägde mej. Usch. Jag hatar vågar. Mätte mej oxå så nu ska jag väl anteckna dessa hemliga siffror någonstans och helt enkelt vänta fyra veckor och hoppas på att det hänt något. Annars vet jag inte vad jag gör.
Men igår började jag iaf, då åt jag till frukost: fil med osockrad musli samt ett glas färskpressad juice. Mellanmål: en banan. Lunch: skollunch med korvgryta samt mycket grönsaker, till kvällen åt vi fläskkotlett med champinjoner och en grönsallad: motionen var två timmars volleyboll som var jätteskoj! Det blir en stående punkt på måndagskvällarna.  Efter volleybollen åt jag en omelett med två ägg, tomater och lök.
Idag blev frukosten densamma, lunchen en sallad, mellanmål en banan samt två skivor GIbröd med skinka och paprika på. Och som sagt ikväll efter att ha gått i 45 min, en liten potion skinksallad samt en apelsin. Tycker jag har skött mej bra än så länge. Får kanske hålla på att rapportera här varje dag så känns det än värre att fuska! Jag vill verkligen klara det denna gången. 10 kilo är mitt mål men helst vill jag mycket mer än så! Men klarar jag det är jag nöjd!

För det andra: Imorgon är det Elviras första riktiga dag på dagis. Jättespännande! Jag är nog mest orolig för sovandet. Förstår inte hur de ska klara av att få henne att somna i ett rum fullt med massa andra barn som oxå ska sova. Känner att det är rätt stor risk att hon kommer hålla alla andra vakna oxå! Haha! Men personalen har ju full koll, så jag ska sluta känna någon oro överhuvudtaget.
När jag ska hämta elvira imorgon tänkte jag åka hem och ta cykeln ner till Tuna, då får jag en cykeltur på 8 km, plus att jag tänkte gå ner till tuna igen på kvällen eftersom vi ska på kalas hos dagmar! Då har jag väl gjort en bra dag igen!?

Elvira är en riktig underbar unge. Hon är så glad jämt. Det är bara på nätterna som hon gnäller ibland, och då går det oftast över om vi kryper nära och hon får känna att vi är där. Hon sover rätt mycket hos oss just nu, men vi tänker så att det är bättre att hon lär sig sova hela nätterna först och sen lär vi henne sova i sin säng. Det blir för mycket både för henne och för oss om vi ska kämpa med allt samtidigt! Det är faktistk ganska mysigt att ha henne i sängen  hos oss;)

Nej, nu har ni fått en liten uppdatering, och som sagt detta kanske blir en GI blogg ett tag framöver, men ni behöver ju absolut inte läsa. Det är ju mest för min egen skull... men Emmis, läs gärna och skäll på mig om jag inte sköter mej, du vet ju hur mycket jag vill det här!

Kommentarer
Postat av: Emma

Räkna med att jag kommer skälla på dig, nu ska jag hjälpa dig till 100%!!

Om du bara hjälper mej med det motsatta?!

2008-08-27 @ 16:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0